Magazín
Denník finalistov – šiesty týždeň Heleny Koťkovej
dátum: 20.03.2016 | autor: mozolani.com
rubriky: Domáca scéna
Malý trh, chatovačka a jarná únava. Určite už konečne prichádza jar! Ako to viem? Dnes ma napadlo, že ten môj útlm je vlastne jarná únava!! Takže huráááá, ja už sa jej neviem dočkať, lebo táto zima je nekonečná!

Sobota 12. 3.

Po pečúcich a variacich prípravách je tu ráno pred Malým veľkonočným trhom - jasnačka, nestíhačka, ale to už poznáme. Všetko doozdobovať, nabaliť a šup šup na Stanicu Záriečie. Ako viete - ja milujem dobré jedlo a môj najobľúbenejší časopis je Apetit! Vďaka nemu sme sa vlastne aj dostali na tieto trhy - prihlásila som sa ako neprofesionálny kulinár pred dvoma rokmi na letný Apetit piknik do Prahy a... vybrali nás! Tak sme tradičné slané slovenské koláče - bryndzovník, škvarkové, kapustniaky a zemiakové predávali v júni Prahe a v septembri 2014 sme sa prvýkrát prihlásili aj na Malý trh, ktorý organizuje Stanica. Tiež nás vybrali a odvtedy sme tam s výnimkou jedného každý štvrťrok - jar, leto, jeseň a Vianoce! Tentokrát sme si na trhu vybrali miesto vonku, len to sme netušili, aké bude počasie. Juuuuj, zišli si teplé ponožky, silonečky pod rifle a veru aj rukavice by sme užili, taká kosa bola! Nevadíí, zdravé sme ostali a užili sme si opäť super trhovú atmosféru - milí ľudia predávajúci aj kupujúci, koláče sa predávali skoro samé a moje likéry rovnako. Kubko nám pomáhal a na trhu našiel aj pár pekných drobností, Lukáško ho zas prespal takmer celý. My sme s maminou už o 15 premýšľali nad teplou vaňou aj keď trh trvá obyčajne do 17. Ja som sa si užila ešte bonus - sobotnú masáž, na ktorej som takmer zaspala!

Nedeľa 13. 3.

Po doobednom kardiu, ktoré som si dala "za trest", lebo na trhu sme mali suseda z Pezinku s výborným vínečkom a poznáte bartrový obchod... on si pochutnal na koláčoch a my na vínečku (degustačne samozrejme, celé fľašky čakajú na svoj veľký deň ;-)). Potom sme nabalili teplé veci na pár dní a vybrali sa vypnúť hlavy na chatu v Šípkovej pri Terchovej. Muž s bratrancom Milanom vyrazili už o 10, aby zakúrili a my s chlapcami sme išli až okolo piatej na hotové. Nabalila som morčacie prsia, zdravé čosi ešte pre mňa, zeleninu a zvyšok drobností ako sa na chatu patrí a hurááá.

Pondelok 14. 3.

Vegetíme na chate a premýšľame, kam sa vyberieme na výlet, lebo šak deti treba unaviť - tie len tak posedávať nechcú. Prvý tip bol výťah do Snilovského sedla s tým, že ja si to vyšlapem po svojich... Naivka! Toľko snehu tam je, že až! Chorá byť nechcem, preto volíme ľahšiu trasu - na vyhliadku nad Terchovou a potom sa uvidí. Nahadzujem tempíčko do kopca, krátke kardio a potom rovno hore na vyhliadku, joooj, len tá zima! Výstup na vežu dám trikrát - sama behom, s Kubkom a aj s Lukáškom, no aj tak je to o proti kardiu vo fitku nič. Na obed morčacie prsia so zeleninou - pre všetkých a keď deti pospia premýšľam ešte nad dákym cvičením. Muž navrhuje beh do kopca na vrch Pupovček - to je rovno nad chatou a tak si hovorím, prečo nie. Len ja sa v lese sama bojím, ale prekonám sa, veď hádam nestretnem žiadneho macka. Týmto smerom som nikdy nebola a síce suchýles no presvietený jarným slnkom je super zmena oproti fitku. Výstup dávam direttissimou, čo je najobľúbenejší manželov štýl, smerom dolu sa už flákam po chodníku! :-)

Aj keď som sa na chate snažila nepoľaviť z dietneho režimu, poznáte to - flaška s niečim, a nemyslím sirup, musí byť. Neminul ma uvítací a večerný pohárik vínka... no a priznám aj tých asi 5 dalších z oslavnej Tomášovskej "Tulamorky". Mám výčitky ako keby som zjedla zopár riadnych koláčov.

Utorok 15. 3.

Balíme s novým snehom pod oknami a vraciame sa späť do civilizácie, aj keď by sme ešte ostali, povinnosti volajú - muža práca, Kubka škôlka a mňa pekná makačka. Vo štvrtok máme kontrolné váženie... ach jaj! S Maťom sme dohodnutí na 14, tak ešte vybaliť čo sa dá a s malou dušičkou sa hneď po príchode staviam na váhu - kontrolne pre mňa. Chválabohu len dákeho polkilečka navyše oproti piatku! Odmakám si tvrdší tréning, ale nepindám, mám na rováši a pekne veľa! Akosi sa mi ale ťažko štartuje, telu sa po oddychu nechce akosi, alebo neviem, čo to môže byť. Spomínali nám na začiatku, že v 6. týždni v minulých súťažiach začali súťažiaci stagnovať a už ich to tak nebavilo... Po výhre som si hovorila, že to nie je možné, no radšej som bola ticho a čakala som či to nezastihne aj mňa. Nechcem stagnovať, veď sme v polovičke, 10 kilo dolu, ide to super, no aj tak sa niečo deje a musím to prekonať!

Teraz v súťaži nemám moc rada tieto rozptyľovačky - chatovačky, oslavy, akcie, ale život je taký, nemôžeme len sedieť vo fitku odrezaní od sveta, reality a toho, čo nás lákalo kedysi... stále myslíme na sladkosti, čokolády, koláče, pivo s klobáskou, pizzu, palacinky so šľahačkou, hmm taká šťavnatá krkovička... no môžem menovať do nekonečna. Na teraz je to pre nás všetko tabu, len sa tak zabávame a podpichujeme s ostatnými - že čo si dáme na oslavu úspechu. Keď ale vidím všetky tie dobroty a predstavím si, čo to zas s telom urobí, radšej zatínam zuby a chrúmem zeleninu... Nie je to len o 10 týždňoch, nezabudnite - je to o zmene v hlave! A ešte o pevnej vôli, ktorá sa nedá kúpiť!

Streda 16. 3.

Doobeda tréning o 10. Štartujem sa kávičkou, ovocím, lebo dnešný tréning musí byť lepší ako včerajší. Makáme na strojoch a som rada, lebo na nich cítim svoju silu a vidím aj svaly ako sa napínajú. Hmm, zdvihy stále bieda, ale snáď sa to zlepší časom. Uf, po tretej sérii už cítim ruky a ledva dvíham činky, ale nevadííí! Pred zajtrajším meraním mi Maťo prízvukuje, aby som dodržala jedálniček a s tým sa lúčime. Na obed skúšam tofu a na moje prekvapenoe sa pridáva aj manžel! Hmm, celkom fajn to bolo a hlavne rýchle! Zvyšok dna letí svojim tempom - v škôlke deti zdobia vajíčka na Veľkú noc (Norika, ďakujem ešte raz za pomoc, my sme si nič neprinesli... zabudla som na to, priznávam) a potom zoberieme deti do herne. Nazbierali sme sa na dva stoly - kamarátka Katka s dcérou zo škôlky a kamarát Maťo z práce s manželkou Luckou a synom. Sme tam, kde majú tú mrkvovú tortu... Lucka jediná môže, my s Katkou sme v zhadzovacom procese, odolávame so zaprením! Mne našťastie doniesol Tomáš tvaroh od desiaty so škoricou, proťákom a orechami - mňam!

Štvrtok 17. 3.

Obávané meranie a váženie! Všetci sme zvedaví, čakáme ako dopadneme, vyzvedáme medzi sebou ako sme na tom a zisťujeme aké máme pred vážením triky. Všetci sme smädní ako ťavy a poháre s vodou už čakajú - veď načo merať zbytočné kilá navyše? Výsledky nás prekvapujú, hlavne mňa! Nechápem ako môžem mať taký úbytok a predbehnúť ostatné dievčaťá? Merajú to percentuálne, takže je to objektívne, no ja mám zlý pocit.. keď viem ako baby makajú a hlavne Maťka ako sa drie na tých schodoch, ale snáď ju to nezdemotivuje! Rozdiely sú naozaj minimálne! Mňa to naopak štartuje - wow, to som teda nečakala - úbytok 12,4! Takto môžem reálne zaútočiť no, minimálne na 15, ale trúfam si aj na 20 kilečiek! Toto je potrebná vzpruha, ktorú moje telo a hlava asi potrebujú!! Ďakujem a makám ďalej!!

Po meraní si dáme spoločný tréning s krásnou fitneskou. Na takú postavičku ako má ona my ešte musíme riadne drieť, ale nevadí, času máme, no nie! Je to rýchly intervalový tréning a snažíme sa. Poslednú sériu cvikov na nohy už ale ledva s babami dýchame, svaly pália, ale ďakujeme za zmenu v tréningoch a tiež zopár rád ako na to!

Piatok 18. 3.

Ráno musím zvládnuť tréning o 8, pretože potom mám program o 10 - svoj prvý kurz v materskom centre, kam s deťmi chodíme. Máme trošku ranné stresy - skoršie vstávanie, Kubko do škôlky aspoň o pol osmej (čo klasicky býva až okolo 8), Lukáška k mamine do Višňového, ale našťastie všetko dobre dopadlo a stihla som byť všade skoro načas. Tréning ľahší, asi za odmenu a krátke kardio. Na kurze sa detičky vyhrali a zisťujem, že títo menší drobci majú svoju hlavičku - najviac ich baví akcia a nie len hojdanie na fitloptách. :-) Manžel ma volá opäť na chatu, ale tentokrát ostávam s Lukym doma - keď už je tu jar, čaká ma jarné upratovanie! ;-)

Týždeň to bol jeden zo slabších, hoci keď som to hovorila trénerovi Maťovi, tak povedal, že sa mu nezdá, že idem jak hodinky. Vnútorný pocit je však iný, musím sa zregenerovať a posledné štyri zvládnuť naplno ak nie ešte tvrdšie, keď už tá váha šla tak pekne dole, mám o to väčšiu motiváciu! A to sa ešte blíži Veľká noc... šalát, šunka, koláče.... no amen!

Autor: Helena Koťková

MOZOLANI FIT BODY 2016 podporili:

Generálny partner: Tetras

Organizátor a top partner: Mozolani The Fitness Authority

Hlavný mediálny partner: Arena Sport

Hlavný web partner: Diva.sk

Partneri: Extrifitslovakia, Ekomedica, Spirit grill & bar, Profimas, Aloxxi, Maďufa, lukasmacek photography

Mediálni partneri: TV Severka, Žilinský večerník, MY Žilinské noviny, zilina.sme.sk, ronnie.cz, TV Turiec